Hosting – brug rabatkoden “3GRATIS” og få 3 måneder helt gratis hosting

Bronze Suite

  • 5GB Hjemmesideplads
  • Ubegrænset Email
  • Ubegrænset Trafik
  • WordPress 1-Click Install
Kom igang for kun

kr. 9,30/mnd

Bestil nu!

Pro Suite

  • 100GB Hjemmesideplads
  • Ubegrænset Email & Trafik
  • Lynhurtig CPU og Hukommelse
  • WordPress 1-Click Install
Kom igang for kun

kr. 93,00/mnd

Bestil nu!

VPS Suite

  • Fra 10GB Hjemmesideplads
  • Fra 512 MB Ram
  • Fra 2 CPU Kerner
  • Øjeblikkelig opsætning
Kom igang for kun

kr. 148,85/mnd

Bestil nu!

Den bedste hosting

Webhosting er én af de mere tørre emner, som en iværksætter bliver præsenteret for. Det er ganske enkelt svært at gøre emnet til noget, der springer i øjnene, når der er så mange andre ting som virker vigtigere. Der er imidlertid mange penge at spare ved at finde billig webhosting, så hvis du ikke gider betale overpris, så skal du læse med her. Vi gennemgår de mest almindelige spørgsmål omkring webhosting og giver dig svar på, hvad du skal være opmærksom på, når du vælger webhost.

 

Dette skal du gå efter, når du vælger hosting

Der er mange tekniske begreber, som udbyderne af hosting slynger om sig, når det handler om at reklamere for deres produkt. Som udefrakommende er det nemt at blive forvirret og lade sig dupere. Der er imidlertid ikke grund til at gå i panik, for der er faktisk kun fire kvaliteter, som du skal kigge på, når du skal vælge webhotel. Hvis disse ting er i orden, så vil du få en hostingservice, som du har stor glæde af. Problemet med webhosting er, at udbyderne ofte har fantastisk store løfter det det, som de vil levere. Du finder imidlertid først ud af, om de kan levere, når du har købt produktet.

 

Stabilitet

Dette område er nok ét af de vigtigste. Med stabilitet menes der, hvor ofte der er nedbrud på serveren, som betyder at man ikke kan få forbindelse til websiden. Du bør aldrig vælge en host, der har en downtime på mere end 1% og allerhelst under 0,5%.

Det lyder måske banalt med downtime 1% af tiden, men det vil i praksis betyde, at mange besøgende må gå forgæves. Derudover sender et også et dårligt signal til de besøgende, der potentielt vælger at handle et andet sted, hvis du eksempelvis har en webshop.

Sagt med andre ord, så er det muligt at finde fantastisk stabile hosting løsninger, så hvis du oplever meget downtime, så er det måske på tid at skifte. Du kan med stor sandsynlighed finde en billigere løsning, som giver en bedre service.

Downtime skader desuden også din placering på Google, og du ryger længere ned i søgeresultaterne, hvis Google opdager, at din hjemmeside er nede. Det er Googles måde at sikre, at folk ikke går forgæves, men det er til stor skade for dig. Stabiliteten bør derfor være én af dine førsteprioriteter.

 

Hastighed

Dem der har haft computer i mange år, vil nok tænke at hastigheden på internettet i dag er fantastisk i forhold til for 10 år siden. Alligevel er hastighed bestemt én ting, som du også skal kigge på, når du vælger webhotel.

En side der loader dårligt og langsomt har en høj risiko for at blive frasorteret af de besøgende. De er vant til sider, der loader øjeblikkeligt så selv et par sekunder kan være for lang tid. En langsom side bliver ligeledes også nedprioriteret af Google, da de gerne vil give deres kunder den bedste oplevelse. Hvis din side loader langsomt, så vurderer Google at besøgende får en dårligere oplevelse, end hvis de klikker ind på en hurtigere side.

I forhold til hastigheden kan du selv gøre meget ved at optimere din side, men dette hjælper ikke noget, hvis den lave hastighed skyldes, at serveren er lang tid om at svare.

Hvor hurtig en service du har brug for, kommer meget an på hvor tung din side er. Her tænkes der nærmere bestemt på, hvor meget indhold du har på din side. En lille side med få billeder kræver ikke meget, mens en billedtung webshop kan være hård at gøre hurtig.

Gør dig selv den tjeneste at teste hastigheden på din hjemmeside i dag. Der kan være meget at hente ved at finde et hurtigere webhotel – især hvis du ejer en webshop.

 

Sikkerhed

Hvis du drømmer om en webshop, så skal du også være forberedt på, at du vil modtage fortrolige oplysninger fra dine kunder. Som ejer af virksomheden er det dit ansvar, at sikkerheden på din side er opdateret, men et dårligt webhotel kan udgøre en sikkerhedsrisiko, som du ikke har kontrol over.

Vi anbefaler altid, at du undersøger sikkerheden, når du vælger webhotel. At et hackerangreb ikke var din skyld, fritager dig nemlig ikke nødvendigvis fra bebrejdelse fra de mennesker, som fik deres personlige oplysninger misbrugt. Samtidig vil det også skabe mistillid til din side, hvis kunder vurderer, at det et utrygt sted at handle. Som minimum skal dit webhotel tilbyde HTTPS-beskyttelse.

En anden vigtig faktor i forhold til sikkerheden er din personlige sikkerhed. Du kan lave menneskelige fejl, som gør at siden går ned, og man er prisgivet, hvis der ikke er taget back-up. Vi anbefaler derfor også, at du går efter et webhotel, der automatisk laver back-ups minimum én gang i døgnet. Man kan også selv lave back-ups, men ofte vil man glemme det til fordel for andre ting.

Hold dig selv og dine kunder trygge ved at have styr på sikkerheden, når du vælger webhotel. Dette er én af de mest oversete områder, men også én af dem, der kan blive dyrest, hvis uheldet er ude. Det er ligesom at tage sikkerhedssele på i bilen – der sker sikkert ikke noget, men hvis uheldet er ude, kan det gå rigtig galt uden.

 

Service

Hvor meget tid du kommer til at bruge med kundeservice, kommer meget an på, hvor vant du er til webhoteller og hjemmesider. Det er især her, hvor prisen kan skille udbyderne fra hinanden. De dyre har telefonisk support døgnet rundt, mens du må nøjes med chat eller mail hos de billigere alternativer. Selvom telefonisk support er forbundet med de dyrere udbydere, så betyder det imidlertid ikke nødvendigvis, at det er bedre.

Hvilken type support som du skal gå efter, kommer i høj grad an på dit temperament og din personlighed. Nogen foretrækker at sidde med et andet menneske i røret, der hele tiden er med på sidelinjen med hjælp. Hvis dette er uundværligt, så skal du måske overveje en dyr udbyder, selvom du selvfølgelig skal overveje, hvor meget du vil betale for denne service.

Andre foretrækker at modtage hjælp over chat eller mail. Det giver rum til at tænke og selv nørkle rundt i ens eget tempo. Hvis du tilhører denne gruppe, så er der ingen grund til at ofre ekstra penge på en anden service, som du højest sandsynligt ikke vil bruge.

Lige meget hvordan du helst vil have support, så bør du dog vide, at du typisk altid vil få support indenfor 24 timer, hvis det er en ordentligt hosting service. Du kommer med andre ord ikke til at vente i ugevis på en mail fra supporten, der aldrig kommer. Ofte kan du også selv finde løsningen ved eksempelvis at kigge på forums. Det kan være lærerigt og en succesoplevelse, når det lykkedes.

 

Pris

For iværksættere er prisen ofte ufattelig vigtig, når det kommer til hosting. Prisen på området kan variere ufatteligt meget alt efter udbyder. Ofte kan spændet være så stort som fra under 10 kroner og helt op til flere hundrede. På månedsbasis virker det måske ikke som den store forskel, men på årsbasis kan det mærkes.

At prisen er en relevant faktor, understøttes af at kvalitet og pris ikke altid hænger sammen. Mange iværksættere lokkes til at betale overpris for webhosting, der egentligt ikke er pengene værd.

Her kan eksempelvis nævnes UnoEuro, der leverer god hosting til under 10 kroner om måneden. Med tiden kan det være nødvendigt at opgradere webhotellet efterhånden som siden vokser, men dette er også muligt.

Inkluderet i alle webhoteller

Gennemført
webhosting
Dansk
Kontrolpanel
99,99%
oppetid
Daglig
Backup
virus & spam
filter
Kompetent
Support
Lynhurtig
Oprettelse
Gratis
Subdomæner
14 dages
returret
Mulighed
for SSL

Lad dit webhotel vokse med omsætningen

Som håbefuld iværksætter håber man det bedste, når man tager springet. Hvor meget man har investeret i projektet kan variere meget – fra håndører og så helt op til mange hundrede tusinde. Alligevel er der en fælles drøm, som går igen, og det er drømmen om at tjene penge på ens projekt. Selvfølgelig handler iværksætteri om meget andet end bare tal på bundlinjen, men det er svært at argumentere for, at ens forretning har været en succes, hvis man ruinerer sig selv.

For eventyrlystne iværksættere har internettet imidlertid været et eventyr af muligheder. I forhold til internettet er det nemt at starte op for et begrænset budget.

Sådan starter du en webshop

At starte en webshop er simpelthen pinligt enkelt. Hvis du prøver at betale dig fra det, kan du hurtigt risikere at blive opkrævet tusindvis af kroner blot for at få installeret et webshop plugin. Den svære del af at have en webshop er bestemt ikke opsætningen, men at tiltrække kunderne. Man skal have søgemaskinerne til at anerkende ens eksistens, få kunderne til rent faktisk at købe noget og sørge for at de bliver ved med at komme tilbage.

Her følger en række punkter, som du børe være opmærksom på, når du overvejer at starte din egen webshop, men husk: De fleste af dem er hverken hurtige eller nemme, e-handel er svært.

 

Vær omhyggelig når du væger dit system

Først og fremmest, bør du holde dig langt væk fra alle specialiserede løsninger, der er bygget på obskur og forældet kode. Disse vil blot være til besvær. Vælg et system der er populært, tilbyder god support, har et godt netværk af brugere og som gør dig i stand til at lave en flot webshop. Hvis du gerne vil undgå nærkontakt med kode, så bør du vælge en løsning som f.eks. WooCommerce, der er nemt at sætte op og desuden ikke koster en rød reje.

Ønsker du fuld kontrol over shoppen helt nede på kodeniveau, så bør du benytte et af de populære WordPress plugins som Jigoshop, eller en dedikeret open source e-handelsløsning som OpenCart.

Uanset hvilken løsning du vælger, skal du typisk betale for temaer og udvidede funktioner, men selve grundproduktet er ofte gratis.

 

Optimering, optimering og mere optimering

Langsomme loadingtider betyder at man mister kunder, længere er den ikke. Hvis du har købt din løsning ved en webshop hosting leverandør, så er der ikke så meget, du kan stille op i forhold til optimering af loadingtider. Udover at ændre på antallet af plugins og dets lige. Men hvis du benytter WordPress eller et andet system, der selv står for hosting, så er det absolut essentielt, at du sørger for, at optimere dine loadingtider ellers vil du hurtigt opdage, at dine besøgende flygter.

 

Vær unik

Medmindre du rent faktisk selv fremstiller dine produkter, og dermed har noget helt unikt at sælge, så er der en god mulighed for, at du benytter produktbeskrivelser fra producenten, deriblandt billeder og tekst. Det er en meget dårlig ide. Det betyder nemlig, at indholdet på din webshop er identisk med tusinder af andre butikker, der køber varer fra samme leverandør.

Du bør i det mindste omskrive alle produktbeskrivelserne og give dem dit eget twist. Bruge din egne ord. Det vil være helt ideelt, hvis du kan tage dine egne billeder, så længe de er af høj kvalitet. Brug ikke din smartphone, uanset hvor meget producenten roser deres nye linse eller opløsning.

Hvis du tager dine egne billeder, kan du med fordel fotografere produktet fra alle sider og benytte et jQuery plugin til at lave en 360° præsentation. Det er en sjov lille funktion, der kan hjælpe dig med at skille dig ud fra mængden af konkurrenter.

 

Hold godt øje med konkurrenterne

Dette gælder ikke kun ved e-handel, men vil alle former for hjemmesider. Søg på et keyword som du gerne vil sættes i forbindelse med, og sammenlign resultaterne. Hvis de fundne sider er dårligt designede, dårligt optimerede og generelt af ringe kvalitet, så kan du glæde dig og lykønske dig selv. For det betyder, at du har en god chance for at gøre det bedre, og dermed blive anerkendt som en relevant side af Google og kunderne. Du kan udfylde den niche med dine services. Men du må dog aldrig hvile på laurbærrene for før eller siden kommer der andre, som er interesserede i de keywords, og hvis de finder fejl og mangler på din side, vil de med garanti være hurtigt til at udnytte dem. Det betyder at du hurtigt kan se dig selv degraderet og flyttet længere ned på Google.

Men er konkurrenten smukt designet og veloptimeret, så skal du spørge dig selv, om du virkelig kan konkurrere med dem. Hvad er det du kan tilbyde, som de ikke allerede har?

 

Det er ikke nok bare at sælge

Der er simpelthen så mange valgmuligheder, når det kommer til, hvor man skal handle online. Køberne har simpelthen frit valg mellem alle butikker i verden. Så du må aldrig bilde dig ind, at du er uundværlig, for der er altid et alternativ. Medmindre du konkurrere på prisen, hvilket er noget nær umuligt, da enhver kan sætte en webshop op ganske gratis, og underminere dig med billigere priser, så skal din webshop være meget mere end bare en butik. Etablerede brands kan slippe for det bøvl, og endda opkræve overpriser, fordi de har en stor kundekreds der stoler på dem og altid vender sig mod dem først.

Som den nye sælger på markedet, har du hverken et brand eller muligheden for at underbyde konkurrenterne, så du må bruge din unikke viden om produktet, og dine særlige evner til at gøre din webshop til noget ud over det sædvanlige. Skriv blogindlæg af høj kvalitet om et specifikt emne, lav links til dine egne produkter og etabler dig som en ekspert på området. Så længe du rent faktisk har noget klogt at sige. At lege ekspert uden at kunne bakke det op, er det værste du kan gøre, og vil skade dig på længere sigt. Del din ekspertise og viden, og vær en del af fællesskabet omkring produkterne. Prøv ikke bare at sælge ting.

 

Vær særligt opmærksom på SEO

Bloggere har det simpelthen så nemt. De kan udvikle deres egen persona, skrive hundrede af unikke indlæg, og hvis det er godt nok, så skal der nok komme besøgende. Sådan er det bare. E-handel er ikke så nemt desværre. Det er specielt sårbart overfor SEO problemer, og mange webshops har fundet sig selv fastlåst i relegeringszonen, efter de mange algoritmeændringer som Google har lavet i løbet de seneste år. Hvorfor dog?

Produktbeskrivelser er ofte meget korte, hvilket betyder små mængder on-page indhold. Dette kan man risikere at Google betegner som lav-kvalitet, og dermed bliver man relegeret. Nedenfor kan du læse mere om hvordan man udvider sit indhold.

Produktvarianter, som f.eks. størrelse eller farve kan generere en unik URL, hvilket kopierer indhold. Disse skal alle være ”canonical” og lede tilbage til hovedproduktets side.

Produktkategorier breder sig ofte over flere sider og mange hundrede produktet. Sørg for at alle produkterne er indekseret med korrekte tags, som rel=next og rel=prev.

SEO er generelt en besværlig størrelse for en nybegynder, men hvis man kan finde hoved og hale i det, kan det være det mest kraftfulde marketingsværktøj i dit arsenal.

 

Udvid din side med input fra kunderne

Det er ikke nok bare at have et billede og en kort beskrivelse af de enkelte produkter. Det kunne måske gå an i gamle dage, men ikke længere. Du har et kæmpe potentiale liggende, som du sikkert ikke engang er klar over: Nemlig dine kunder.

Man må aldrig undervurdere folks behov for at dele deres meninger og brugsbilleder af produkter. Dette gør sig især gældende, hvis du tilbyder præmier til de bedste billeder hver måned. Det er en relativt lille investering, når man tænke på hvor mange, der kommer til at se disse billeder og høre kundens meninger. De sociale medier er en kæmpe kilde til nye kunder, og hvis du kan få kunderne selv til at reklamere, så meget desto bedre.

Flere og flere webshops er begyndt at tilknytte unikke hashtags til de forskellige produkter, hvilket gør det endnu nemmere for tilfredse kunder at dele dem med omverdenen. Sørg for at vise din produkter frem, så resten af verden kan få glæde af dem. Når en bruger deler et foto og tagger det på Instagram, kan du få det vist på din webshop. Hvorfor begrænse dig selv med ét produktfoto, hvis du kan få tyve af dem?

 

Opsummering

Der er enormt mange ting, som man skal være opmærksom på, når man laver sin webshop. Men hvis man følger de ovenstående råd, og selv researcher lidt mere, så kan man være godt i gang på rekordtid. Man skal bare ikke forvente, at man tjener millioner på en uge. Det er hårdt arbejde og det kræver at man er dedikeret.

 

Sådan starter du en blog

En blog er et vigtigt værktøj, der hjælper dig med at fastslå din position som ekspert på et specifikt område, ved at give dig en platform hvorfra du kan lave exceptionelt indhold. Det kan være nyheder, tips, trends og meget mere, der vil være relevant for dine klienter, potentielle klienter og eventuelle samarbejdspartnere.

En virksomhedsblog er vigtig fordi den er det optimale valg til at markedsføre dine produkter. I vore tids indholdsdrevne verden, hvor du måske ser dig selv som en marketingmedarbejder, er du faktisk forlægger. Du skal levere relevant indhold om dine produkter og services, til dine kunder og til offentligheden, der tilbringer mange timer hver eneste dag med at fordøje forskellige medier og reklamer.

 

Lav en række mål, som du vil opnå med din blog

En virksomhedsblog er en langvarig investering af din tid, energi og arbejdskraft. Du skal være sikker på, at du rent faktisk har den selvdisciplin, der skal til for at føre disse mål ud i livet, for en dårlig blog gør mere skade end gavn.

Stil dig selv disse spørgsmål:

  • Hvorfor starter jeg denne blog?
  • Hvad ønsker jeg at få ud af den?
  • Hvad ønsker jeg at mine kunder skal få ud af den?

De svar som du giver dig selv, burde kunne hjælpe dig med at få styr på de primære mål, du har med din blog. Her er en mål, som kan hjælpe dig med at finde inspiration.

 

Styrk dit brand

Du kan bruge din blog til at opbygge dit brand. Dette er nok det mest brugte mål, som folk sætter sig selv. Bloggen er et fantastisk marketingsværktøj, og det er en god måde at skabe kontrol over folks tankegang. Det lyder måske en smule Orwell-agtigt, men det er ikke så farligt som det lyder. Det virker for store etablerede brands, og det virker også for små iværksættere. Ved at inkorporere dit brand ind i din blog, kan du give det en stemme, der vil være med til at fremme brandet. Giv dine læsere informationer og hjælp, der er relevant for den niche som du håber på at udfylde med din webshop. Det betaler sig og kunderne vil være dig taknemmelige.

 

Tiltræk nye kunder eller generer nye leads

Faktum er at folk helst vil købe noget fra folk, som de kender og kan lide. Din blog skal varme dine potentielle klienter op overfor dig og lokke dem til at handle hos dig ved at tilbyde dem produkter, der henvender sig specifikt til dem. Man må ikke undervurdere, hvor meget folk snakker med hinanden, og har du først tiltrukket en række nye kunder, kan du være ganske sikker på, at de nok også vil udbrede kendskabet til din webshop. I hvert fald hvis du har gjort et godt indtryk.

Sørg for at sammenligne dine produkter med dine konkurrenters, og fortæl ganske sagligt hvorfor dine er bedre. Hvis du gør det ordentligt, kan du gøre hele salgsprocessen meget kortere, da du har gjort, at kunden ikke behøver søge efter alternativer. Du har nemlig allerede vist dem, at alternativet ikke kan leve op til den kvalitet, som du leverer.

 

Tilbyd support efter salg

En blog der tilbyder kundesupport, efter at handlen er afsluttet, kan hjælpe kunden med at udvide deres brug af dine produkter og måske endda resultere i kunden handler hos dig igen. Det hele handler om at forbedre den langvarige tilfredshed, som kunden måtte føle. Denne type indhold kan også hjælpe med at tippe en potentiel kunde, så han vælger at købe, frem for at lade være.

Tænk bare på hvordan blogs om stil, mønstre og opskrifter gør. Store brands indenfor madlavning supplerer altid en opskrift med billeder, der får tænderne til at løbe i vand, og de er vanvittigt dygtige til det. Læg mærke til at der altid findes et link til et af deres produkter, som gør at man selv kan lave denne opskrift. Et vidunderligt eksempel er dette indlæg, der blev frigivet samtidig med en episode af ”Downton Abbey”. På den måde sørgede de for at fange opmærksomheden med noget, som folk elsker og kender, og samtidig fylde det med en masse af deres produkter. Men det blev gjort på en så fin måde, at ingen ville brokke sig over product placement.

Den slags er med til at forlænge den gode oplevelse, som en kunde kan have haft i forbindelse med et køb hos din webshop. Gode oplevelser avler gode minder, og det er lige nøjagtigt det du gerne vil have hos dine kunder.

 

Lær dine kunder at kende

Når det kommer til blogging, er det meget vigtigt, at man ved ”hvem” det er som handler hos en. Hvem er din målgruppe, og hvordan når du bedst ud til dem?

I den fuldkomne verden, er den der læser din blog, den samme person som handler i din forretning. Men hvis man sjusker og laver bloggen forkert, kan man risikere, at de to ting glider forbi hinanden. Hvis du sælger hæklegrej og strikkepinde, er det måske ikke så smart at lave en dybt teknisk blog, der mere henvender sig til IT folk, der tænker i binære tal og kodelinjer. Det er vigtigt at finde den balance mellem specifikke blogindlæg om dine primære produkter, og hverdagsting der kan lokke nye potentielle kunder til.

Du skal lære din målgruppe at kende. Lade dem følg at du er en af dem, selvom du måske aldrig har rørt en strikkepind i dit liv. Når først du ved hvordan de tænker og hvordan de handler, kan du langt bedre skrive indhold der retter sig mod dem, og det er det der skaber slag i det lange løb.

 

Beslut hvor ofte du vil lave indlæg

Når du først har startet en blog, er det meget vigtigt at du er vedholdende og sørger for en lind strøm af indlæg. Måske har du endda en specifik ugedag, hvor der kommer indlæg. Mange blogs har særlige ugentlige ”features” hvor de tackler et specifikt emne. En strikkeblog har måske ”opskrifts onsdag” hvor man lægger en ny strikkeopskrift op. Det er noget der lokker læsere til, hvis det altså er blevet gjort ordentligt.

Det lægger unægtelig en smule pres på dig, som den ansvarlige. Der skal ikke mange svipsere til, før læserne begynder at blive utålmodige og så koster det. Internetbrugere er en nådesløs og svigefuld art. Vi kaster os frådende over nye tiltag og følger dem som glubske ulve. Vi priser dem og roser dem til skyerne, men svigter de én gang for meget, slår vi hårdt ned og det kan sidste ende koste dig mange læsere.

Så sørg for at være præcis og overhold de ”forpligtelser” som du pålægger dig selv. Gør du det, vil brugerne belønne dig, men fejler du, så straffer de dig.

 

Brug gæstebloggere

Mange succesfulde virksomhedsblogs skrives af mere end en person, især fordi mange større blogs går efter at have et format, der minder mere om et magasin end en blog. Som den ansvarlige for din egen blog, er det vigtigt at du lægger en strategi for, hvordan du vil administrere din blog. Er du den eneste skribent, eller er der flere der skriver indhold?

Hvad er dit syn på gæstebloggere? Det r bestemt ikke noget man bør være bange for at bruge. Tværtimod kan en gæsteblogger være en kærkommen afveksling, og det kan i sidste ende gavne jer begge. Hvis du har en blog om kraftige spillecomputere, kan du evt. invitere en gæsteblogger hvis fokus er på spil eller tilbehør, til at skrive et gæsteindlæg. Fordi jeres brancher ligger så tæt op af hinanden, men ikke nødvendigvis overlapper, kan i fremhæve det bedste fra hver jeres niche, men uden at træde hinanden over tæerne og stjæle hinandens kunder Det er en fantastisk måde at skabe troværdighed omkring dine indlæg og måske få en helt ny skare af læsere, hvis din gæstebloggers læsere synes om det du skriver. Så der er tale om en ren win-win situation.

 

Opsummering

At lave en god blog er en omfattende og meget tidskrævende proces, men hvis det bliver gjort ordentligt, kan den være med til, at sikre dig nye kunder og megen god omtalte. Blogging er er utroligt stærkt værktøj, der kan gøre underværker for din marketing, fordi den lokker folk til at læse om dine produkter, mens de har paraderne nede. Det gør, at de måske er mere tilbøjelige til at klikke på et link, der leder direkte til din webshop. Men så længe det, der bliver linket til er relevant, så gør det heller ikke noget. Man skal bare sørge for at det ikke bliver for påtrængende, da det er noget, som vi er blevet eksperter i at gennemskue, takket være spam og skjulte reklamer. Sørg for at du ikke ender i den kategori.

Sammenlign hosting

Oversigt over webhoteller

Vælg det bedste

bronze suite

kr. 9,30/M €1,25
Bestil

Bedst

Pro Suite

kr. 93,00/M €12,50
Bestil

kun domæne

Gratis Oprettelse fra kr. 46,50
Bestil

Web Plads

5 GB

100 GB

Plads til Mail & MySQL

Ubegrænset

Ubegrænset

Trafik

Ubegrænset

Ubegrænset

CPU Hastighed

100%

200%

Hukommelse

100%

200%

Antal e-mail konti

Ubegrænset

Ubegrænset

Webmail & POP3

Virus- & spamfilter

Google AdWords (600 DKK)

FTP Adgang

Fuld daglig backup

1-Click installation

ASP eller PHP

ASP.NET & .NET core

ASP.NET MVC

MySQL Database

MS Access

Microsoft SQL 2016

Kan tilkøbes

Kan tilkøbes

HTTPS beskyttelse

Gratis subdomæner

Ubegrænset

Ubegrænset

IMAP understøttelse

1GB/konto

1GB/konto

Cronjobs

SSH adgang

Mulighed for flere domæner

Online file manager

Detaljeret statistik

URL viderestilling (301)

DNS administration

14 dages penge-tilbage-garanti


kr. 9,30/M €1,25
Bestil

kr. 93,00/M €12,50
Bestil

Gratis Oprettelse fra €6,25
Bestil

FAQ - Spørgsmål? Vi har svarene!

Hvad er hosting?

Webhosting er en service, der gør en i stand til at udgive sin hjemme side på internettet. Der findes flere forskellige typer af webhosting, men den mest almindelige er de regulære webhoteller. Et webhotel giver dig serverplads, en række services der er nødvendige for at få en hjemmeside op at køre, som webmail og CMS og de sørger desuden for at du kan få et domænenavn. Dermed er du godt rustet til at lave en god hjemmeside.

Hvornår skal jeg bruge hosting?

Har du en hjemmeside, som du gerne vil have lagt ud på internettet, så har du brug for en hosting udbyder, også kaldet et webhotel. Der er naturligvis andre muligheder, men det er klart det nemmeste, og desuden får man en række andre services med i købet, som f.eks. en professionel webmail løsning.

Hvilken hosting løsning er bedst til WordPress?

WordPress er uden sammenligning det mest populære CMS der findes, så det er naturligvis oplagt at finde en hosting leverandør, der understøttet dette på den bedst mulige måde. Det er heldigvis ikke sport svært, da de fleste webhoteller i dag bruger WordPress som den primære CMS. Men hvis du absolut vil have en anbefaling, så må denne nok gå til UnoEuro, der tilbyder 1-kliks installation af WordPress. Dette betyder, at du kan være i gang med at opsætte sin hjemmeside i løbet af ganske få minutter.

Hvor finder jeg den billigste løsning?

Billig hosting kan man finde overalt på internettet, men det er desværre langt fra alle hosting virksomheder, der er værd at bruge tid og penge på. Et godt råd når man skal finde sin hosting leverandør, er at læse anmeldelser. Hvis man sørger for at være opmærksom og en smule kræsen, kan man hurtigt finde den bedste løsning, som dækker ens behov. Den bedste og billigste hosting leverandør på nuværende tidspunkt må siges at være UnoEuro. De høster gang på gang fantastiske anmeldelser. Læs mere om hvad de tilbyder her.

Skal jeg bruge et domæne for at købe hosting?

Nej som udgangspunkt kan man godt købe plads på et webhotel uden at have et domæne, men vær opmærksom på at du skal have et domæne før, at siden bliver tilgængelig for andre på internettet. Så hvis du vil have besøgende, kommer du ikke langt uden et domæne. Men det kan være, at du allerede ejer et domæne og blot behøver webhotellet. Det kan du i så fald flytte gratis over, hvis du benytter UnoEuro.

Hvilken hosting løsning er bedst til en webshop?

Den hosting løsning der egner sig bedst til webshops er den, der benytter de bedste CMS til webshops. Dette kan f.eks. Være WordPress, der egner sig perfekt til mindre webshops. Det er den perfekte løsning til iværksættere, der stadig er i opstartsfasen og ikke har de vilde behov. Men det er vigtigt at webhotellet giver plads til at vokse. Det får man hos UnoEuro, hvor man kan starte med den lille hosting-pakke og senere udvide, hvis dette skulle blive nødvendigt.