Hvad skal man undgå, når man laver en hjemmeside?

Der er nogle faldgruber, som kan betyde døden for små hjemmesider og webshops. Hvis det skal være et indkomstgrundlag for en, vil man gerne undgå at begå disse fejl. Man vil gerne gøre et godt indtryk på kommende kunder, så det er vigtigt at man giver dem den bedste oplevelse.

De nedenstående punkter, er udvalgt for at give en lille heads-up, til nogle ting som man bør være opmærksom på, når man sætter sin webshop eller hjemmeside op. Undgå disse og du er nået et langt stykke af vejen til at få en god webshop.

 

Pas på dine penge

En af de fejl man ofte ser, når folk er ved at sætte en webshop op, er at de smider alle deres penge ud på hjemmesiden og så bare lader stå til. Man kan få en flot og professionelt udseende hjemmeside til få tusinde kroner fra en Freelancer eller hvis man har et højere budget, kan man benytte en webudvikler og betale de 10-12.000 kroner som det koster. Det er langt vigtigere at man gemmer pengene og koncentrerer sig lidt om noget ordentlig marketing. Dette leder os videre til næste punkt.

 

Undervurder aldrig SEO

Seo eller Search Engine Optimizing er noget af det vigtigste, man som nystartet webshop ejer kan sætte sig ind i. Det er det værktøj, der skal hjælpe dig med at få en bedre rangering på Google eller andre søgemaskiner. Desværre er det også det redskab, som allerflest ignorere fuldstændigt, for det kan være en smule besværligt at sætte sig ind i. I stedet spammer de løs på Facebook og Twitter, hvilket enten skræmmer folk væk, eller i værste fald får dem straffet af Google.

Lær om SEO og gør det ordentligt. Det betaler sig.

 

Pas på med blogs

En blog er der som sådan ikke noget i vejen med. En god blog kan være med til at tiltrække tusinder af relevante besøgende til din side. Men du skal være ærligt overfor dig selv. Får du lavet indlæg eller kommer bloggen til at stå? For gør den det, så lad hellere helt være med at lave den. En blog der ikke er blevet opdateret i månedsvis, vil så tvivl om hvor seriøs du er og måske endda få folk til at tro at siden, og dermed webshoppen, er død.

 

Tilføj ikke ”dårlige” gode udtalelser

Hvis man tilføjer udtalelser fra kunder, kan man hurtigt opbygge en smule troværdighed, men ofte lyder disse falske.

””Det er en helt FANTASTISK side og super service” af Jonna Jensen, Hvidovre”, det er bare ikke noget der lyder troværdigt. Hvis du skal have udtalelser fra kunder på din side, så sørg for at de er meget specifikke, og få gerne kunden til at tilføje deres firma eller noget andet, der gør dem troværdige.

Disse er blot nogle få at de mange faldgruber der er, når man opbygger en webshop eller hjemmeside. Sørg for at læse på internettet, så du undgår at falde i disse. Du vil sikkert gerne have en god webshop, der kan være en stabil og god indtægt mange år frem, så giv den de bedste forudsætninger for at vokse sig stor og stærk.

Skriv en kommentar