Gode råd til Google Adwords

Google Adwords kan være en fantastisk kilde til hurtig trafik, men det kan også være nemt at brænde mange penge der uden at få noget igen. Derfor har vi samlet nogle gode råd til, dig gerne vil i gang med at bruge Google Adwords i forbindelse med dit domæne. Fordelen ved at anvende Google Adwords er, at du øjeblikkeligt kan opleve en stigning i den trafik – og måske også i antallet af salg.

 

Hvad er Google Adwords?

Google Adwords er Googles betalte søgeresultater. Med andre ord er det altså de 3-4 øverste søgeresultater, der dukker frem, når man foretager en søgning. Du kan kende disse søgeresultater ved, at de er mærket med ”annonce”.

Det er Google selv, der udvælger disse annoncer, men det er de enkelte hjemmesider, der byder ind på forskellige søgeord. Det er altså en auktion, hvor forskellige hjemmesider byder på, hvor meget de vil betale for hvert klik og så udvælger Google, hvem der vinder hvert bud. Hvem der vinder kommer både an på buddet, men også hvor godt ens landingpage passer til søgeordet. Det er med andre ord meget svært at få en annonce frem under søgeordet ”lagkage”, hvis ens side handler om græsslåmaskiner.

Derfor bør du også forsøge, at tilpasse din side, så den passer så godt som muligt til det søgeord, som du gerne vil kæde på.

 

Lav et budget og tidsplan

Før du går i gang med Google Adwords, bør du lægge et budget på, hvor meget du vil bruge om måneden og derefter dividere dette med månedens dage. Så ved du, hvor meget du skal sætte af hver dag. Ellers risikerer du, at brænde hele dit budget i løbet af de første par dage. Du bør også undersøge de forskellige søgeord, så du er sikker på at få dem, der giver mest valuta for pengene. Der er eksempelvis rigtig mange søgninger på ordet ”tøj”, men til gengæld er det også et dyrt søgeord og meget generelt. Derfor kan det være en god idé at vælge mere specifikke søgeord, hvor du får flere klik for dine penge. Samtidig er der også den fordel, at kunderne har søgt mere specifikt efter det, som man kan finde på din side.

I forhold til Google Adwords kan det også være en god idé at lave en tidsplan. Hvis du ved, at din målgruppe generelt handler mest i et bestemt tidsrum, så sørg for at dine annoncer vises i dette tidsrum. Mange begyndere brændere deres budget i de første timer på dagen, mens folk surfer lidt for sjov. De betyder også, at de ikke er til at finde i søgeresultaterne, når det bliver aften og de potentielle kunder rent faktisk har tid til at handle.

Google Adwords er et fantastisk værktøj, men det kræver også en del øvelse. Det er derfor vigtigt hele tiden at prøve sig frem. Juster på enkelte ting, så du ved om det hjalp eller forværrede. På den måde finder du med tiden den optimale kombination.

Skriv en kommentar